|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
Ogólnopolska kampania społeczna 2013
"PRZEZ INNOWACJE DO BEZPIECZEŃSTWA"
|
Działania Lyreco Polska SA
- Realizacja celów kampanii: "Upowszechnianie innowacyjnych metod poprawy bezpieczeństwa pracy" oraz "Upowszechnianie dobrych praktyk z zakresu budowania i rozwijania innowacyjności pracowników w obszarze bezpieczeństwa pracy":
|
1/ Program dla pracownikow i podwykonawców pt. "Świeć przykładem" - zgłaszanie przez pracowników lub podwykonawców dobrych praktyk w zakresie bhp stosowanych w pracy lub takich, które można zastoswać w przedsiębiorstwie
2/ Program dla pracownikow i podwykonawców pt. "Zgłoś zagrożenie" - zgłaszanie przez pracowników lub podwykonawców zagrożeń występujących w pracy lub takich, które mogą się pojawić.
Po sześciu miesiącach trwania programów nagrodzono w sumie zostało nagrodzonych 36 pracowników, w tym również podwykonawcy i zgłoszono 50 dobrych praktyk i 49 zagrożeń.
Ponadto w dniu 24 września 2013 r. zorganizowano „Dzień Ergonomii”. Program „Dnia Ergonomii” obejmował:
• Prezentację poświęconą obowiązującym przepisom dotyczącym BHP na stanowiskach komputerowych oraz przerw w pracy.
• Projekcję filmów na temat zasad ergonomii pracy przy komputerze:
- „Prawidłowa pozycja przy komputerze”
- „Ochrona oczu”
- „Ochrona nadgarstków”
- „Zasada dostępności”
- „5 minut przerwy w pracy z komputerem”
• Wystawę pt. „Jak zachować ergonomiczną pozycję podczas pracy".
• Upowszechnienie wśród pracowników poradnika przygotowanego przez specjalistę ds. ergonomii Medicover - zwraca uwagę na to co może Cię boleć, dlaczego i jak usunąć przyczynę bólu.
• Prezentacja plakatu CIOP-PIB „Homo computerus” na każdym piętrze.
W ramach kampanii zaplanowano ponadto zorganizowanie projektu „Ergonomia dla Sprzedaży”. Projekt obejmuje prezentacje dla przedstawicieli handlowych – ok. 400 osób w kilku modułach:
1. O co prosi twój kręgosłup
2. Ergonomia w samochodzie
3. Praca z laptopem
4. Dźwiganie
5. Obcasy
|
|